20 hela år av Anna
"När jag är 20 är jag vuxen och jobbar". "Då är jag säkert gift och har barn". "20-åriga Anna är gammal och vet nog allt".

Så såg mina tankar ungefär ut för tio år sedan.
Nå, nu kan jag meddela åt 10 åriga Anna att inget av detta stämmer, förutom att jag jobbar på ett jobb (som nog inte känns som ett jobb jobb). Jag är också låångt ifrån gammal och gift, och kan väldigt lite egentligen, när man tänker efter... ;)

Den (nästan) 20-åriga Anna mår istället jäättejättebra och är lycklig. Jag trivs med min ålder och har ingen tjugoårskris alls, trots att jag är halvvägs till 40. Fast fråga mig igen imorgon när jag fyller, kan hända att jag har ändrat mig då ;)

Nåja, men födelsedag som födelsedag. Idag var jag och valde presenter med mamma och imorgon kommer jag vakna ivrig för att öppna alla mystiska paket och få se vad de innehåller. Sedan kommer jag antagligen dansa en sväng vartefter jag på kvällen får träffa mina underbara vänner. Kommer bli en prima dag, trots studentläsning här och där!

Nellys bild