Läget och mat och så

Har haft en störande miniflunssa i en vecka då jag varit småsjuk samt orklös och utan funderande luftkanaler i näsan, men nu börjar jag vara frisk. Som tur fick jag vara hemhemma då jag var krasslig, så passade på att sova ut och tillbringa mycket tid med la familia. Bakade till exempel karelska piroger för första gången och det blev såå lyckat med krispiga kanter och krämig risfyllning, 13 gånger godare än butikens! Sen slipade jag på mina homa made pizza färdigheter och vände tillochmed mommo till ett pizzafan! :D

Igår hade vi sitz aka phetz med phux15 aka phuqz15 med förskoletema. Det var en megalyckad kväll med fiskdamm, skolfoto, barnsånger istället för vanliga snapsvisor och en SUPERfiilis sitz. Alla var med och dansade på efterfesten och man var heeelt svettig när man kom hem. Tydligen resultatet av att jag inte orkat träna på en vecka? Ska bli jätteskönt att gymma igen imorgon!