Novemberjuttun

Hörni så mycket har hänt och så lite jag hunnit skriva och nu är det redan december, waat. Mina veckor går fort undan med kontinuumimekaniikka räkneuppgifter, föreläsningar jag skippar när jag prioriterar skönhetssömn, flyttkaos, dans på både StepUp och DCA, gym och diverse skolevenemang eller kompishäng då vi dricker te eller bakar kladdkaka och har snöbollskrig. En märkvärdigare grej är att jag har gått och blivit idrottschef för Teknologföreningen (var med i mitt första valmöte, semiläskigt!). Nästa år blir aningen mera busy med möten och chefsuppdrag, så vuxenpoäng åt mej! Sedan har jag fått en plats i två olika discodance FM grupper på Kipinä (muodostelma och pienryhmä), så snart börjar träningarna i Vasa igen, hurra! Helgerna har gått till att träffa saknade Antilopvänner samt sitsande och såklart vilande. Längtar såå till jullovet då största delen av bästisarna är samlade i Vasa!

Iréne var på besök i Hfors! Vi myste heeela fredagen med lunch, shopping, tepaus och middagsfixande. Superbra!

Gjorde egna sommarrullar igen!

Förra veckan, då vår flytt äääntligen var klar och jag hade en någorlunda ledig kväll bjöd jag över Aalto tjejerna aka. Tu$$e till oss. Har inte haft en tjejkväll på hela hösten så det var verkligen behövligt att få skratta och prata ut med Inkku, Jansku och Ingrid. Härliga viktiga människor <3

Vi kollade in Black Friday med Julia och blev två soffkuddar rikare. På kvällen hade vi första förfesten i nya lägenheten och korkade den finaste skumppaflaskan ever.

KOLLA PÅ DETTA. Den godaste pastan jag ätit. Lärde mig att laga en enkel men spot on avokadopasta (med kokosmjölk och lime) så bjöd över Alex och Becca på en avokadokväll. Supermysigt.

Har gjort denna gudomliga pastarätt varje dag nu i en veckas tid och Julia älskar den också.

Förra söndagen bestod av pizzabrunch med Alex och första advents-bak hemma hos oss med File, Jami, Emil och Sandra. Kul när vår kämppä rymmer så många gäster!

Dog pizza-döden! Varje. Tugga. Var. Hjärtskärande. God. Amen.