Mys-shrooms

 

 

 

Tänk vad mycket glädje svampar, vänner och mat kan föra med sej! Igår var jag på svampjakt för första gången i mitt liv och det var superlyckat. Fick följa med Nellys familj till deras hemliga och heliga svampställe, kände mej så ärad! Vi plockade trattkantareller i världens myggigaste skog, men vad gjorde det när när man hade sällsynt bra sällskap. Jag var jättetrött när jag kom hem (med halva skogen fast i håret) men tog ändå tag i utmaningen att laga min första risotto någonsin. Slutresultatet blev den godaste risotton jag och min familj ätit. Mycket nöjd. Och stolt.

 

 
 
 
 

 

Kvällen blev desto bättre när vi samlades runt perfekta kantarellpizzan och kladdkakan hos Nelly tillsammans med Frida, Juuli och Nellys tyska gäst Ginta. Mycket skratt och missförstånd när vi försökte kommunicera på tyskengelska. Perfekt avslutning på perfekt dag!