Tentvecka starter pack
Rubriken syftar på inläggets bilder, välbeskrivande!
Nu är min tentvecka över och jag är heelt slut. Hade dock bara en tent, men i ämnet (håll i er!) Kiinteän aineen mekaniikka, en den svåraste obligatoriska fysikkursen för mig, så har räknat inför den hela veckan. Igår kväll kändes det faktiskt som att jag hade tentområdet under koll och kunde lita på att jag kunde det som krävdes. Härlig känsla som inte händer ofta. 
Idag var en kaos dag med 4h timlärarjobb från morgonen, sen en borttappad plånbok med studiekort för att få skriva tenten, och endast 30 min på mig att cykla hem, leta, inte hitta den och hinna äta lunch och cykla runt otnäs och tillslut hitta plånboken. Men jag hann just och just. Åt kokt ägg med ena handen och banan med andra handen samtidigt som jag cyklade med vinden i håret och panik i blicken. Rolig syn! Tenten gick hursomhelst bra (inte fullpott, men är nöjd med det jag räknade) och nu är jag hemma i sängen redan. Heelt slut som sagt.
(Återupptäckte mina gröna ögon också!)
Cyklade ännu till matbutiken och köpte massor med grönsaker och rotfrukter så nu har jag en hel ugnsplåt med vege pyttipanna och avokado-gräddfilssås till det. Till efterrätt bakade jag dadel-raw bollar och har efter några gånger äntligen hittat favoritkombinationen med ingredienserna och kryddorna. Nu har jag bra snacks tills imorgon och resten av veckoslutet när jag ska sitta i bibban och skriva kandi. Tips muuten är att ha med sig en morotspåse och skalare om man ska nånstans. När man oväntat blir småsugen på något är det perfekt! Dessutom mycket billigare än minimorötter och det finns ju alltid roskisar överallt att skala i. Nu spårade dehär inlägget ur, så tror jag lägger punkt här. Godnatt sötisar!