Livet kretsar kring mat
Omg i torsdags utnyttjade vi faktumet att vi är kvinnor och det är kvinnodag, genom att fara på gratis hamburgarmåltid till Naughty Burger. Vi trodde att vi skulle behöva köa i några timmar, men när vi väl kom dit var det ingen kö och vi fick sitta i loungen och äta chokladpraliner medan vi väntade på våra burgare. Min bara smälte i munnen! Tänk er pulled pork, aioli, rödkålscoleslaw och äppel inuti semlorna och batatfranskisar och tryffelmajonnäs ännu till, det gjorde hela rätten fullständig, lätt 11/10! Hade dock ähky resten av kvällen, men det blev ju billigare på så vis för mej så klagar inte. Efter en snabb shoppingrunda med Frida och Becca tog jag mig till tåget för att spendera veckoslutet i Vasa.
På fredag träffade jag min förman och skrev på arbetskontraktet inför sommarjobbet, och det känns nog jättebra nu. Efteråt plockade jag upp Emma och vi gjorde en sisters' roadtrip till Simpsiös fenomenala slalombackar, nästbäst efter Alperna ju. Vi hade på oss mammas gamla vinterjackor från 2005, hittade en så gammal purkkapåse i ena fickan iallafall. Riktigt nostalgiskt. Vi hade inte åkt snowboard på över fem år så backarna dög suveränt för våra behov. Det var tydligen offseason eftersom vi var nästan dom enda där, vilket ju bara var bättre för oss. Och skillsen kom tillbaka redan under första åket så det kändes veeri nice. 
På lördag tog jag mig tid att träffa mommo och blev så glad av att hon blev så glad att få hänga med mej. På kvällen blev jag upphämtad med Vasas fräsigaste bil av en glad liten Nellsan, palvelu pelaa måste jag säga! Vi åkte till Fondis där vi lyxade till det med god middag lördagen och vänskapen till ära. Helt supermysigt och skrattigt igen, bästa sättet att ladda batterierna<3 Skulle dessutom ha blivit bjuden på Nellys hemmagjorda sockerfria kex från hennes fina guldiga lilla kexfat efteråt, men kände att mina föräldrar också ville hinna se mig, så blev en mellomyskväll med dem som avslutning på dagen. 
Jag beställde musslor för första gången! Blev inspirerad när jag i Dublin hade fått smaka på en mussla från Irénes mat och den var himmelskt god (trodde förr att musslor var slemmiga klumpar som smakade salt och snigel?) Fondis musslor var riktigt goda och tallriken som kommer till är skalfat, mina vänner, inte en portionstallrik som jag trodde hehe...
 
Idag rann tiden iväg fullständigt. Skulle egentligen ha åkt och sett på Kipinäs dansuppvisningar, men slutade med att jag ännu stod i köket och kockade för fullt en timme innan tåget skulle gå. Hade alltså antagit mig utmaningen att laga torsk, rotsaksmos och persiljasås, och det tog längre än förväntat, hela 2h att tillaga eftersom jag mokade såsen på första försöket. Med maten nerpackad i matlådor fick jag rusa iväg till tåget. Men bra veckoslut allt som allt!