Varför jag älskar att dansa
Igår kväll efter en hel dag med studentläsning for jag och dansade lite för mig själv. Efter en hel termin med koreografiplanering och exakta räkningar och rörelser, samt träningar där man hela tiden kämpar för att göra bättre och bättre ifrån sig, var det avkopplande med en fri improvisationskväll bara för mig själv. Jag, en tom danssal, härliga låtar och inga måsten gällande rörelserna, och plötsligt hade 3 h gått bara sådär, whoot? Fick riktigt flow och bara njöt av att få vila hjärnan och låta kroppen föra istället. Såna dansupplevelser är dom bästa och jag bara njöt under hela träningen. Blev så inspirerad att jag nu jobbar på ett nytt solo, hoppas jag har tid att göra en bra!

Gammal bild.

Annars är festförberedelserna i full gång och jag är supertaggad inför mera födelsedagsfirande imorgon, jee!