Hur man botar stadicravings

Under veckoslutet i Helsingfors hann jag semestra levaloppanstyle och träffa vääldigt saknade vänner. Huvudstaden bjöd på sol och kjolväder, underbar gottamat och exotiska butiker för shopping. Det första på schemat var Fafa's och Magnumrunda med Madde följt av shopping. På söndag fick jag krama om saknade Sandra och vi styrde stegen mot Kampens streetfoodkök 6K och åt kokosris, gingerchicken och pulled oat pizza. Vandrade runt på gatorna och lade oss sedan i två solstolar på salutorget för att njuta av de sista heta augustisolstrålarna. Fick sällskap av Ingrid och vi fortsatte njuta med lite glass. På kvällen fick jag hem Julia och livet blev med ens om möjligt komplettare. Idag fick jag ääntligen träffa Jami också och det blev lunch kryddat med skrattkalas, följt av glass (såklart), karaoke och beachvolley. Nu är mina största stadilifecravings stillade för ett tag igen och jag är påväg till (tyvärr regniga) Vasa för några sista awesome sommarlovsdagar.