Minisemester i kandiskrivandet
Är lite efter med bloggandet så får först göra ett snabbt inlägg om Vasavistelsen innan jag skriver om det roliga nya som hänt. Hade alltså tentvecka med bara en mattetent, så hoppade genast på tåget till Vasa för att ta lite semester. När jag kom in genom hemdörren (efter att inte varit hemma på 2 månader nästan) kom vääärldens gladaste hund rusande och studsande mot mej och vi sprang maraton med favoritleksakerna fram och tillbaka i korridoren så att mattorna fick en omgång dom sent kommer glömma.
 
Vasa bjöd på strålade väder och jag hann äta sushi med syster, dricka kvällsté med Nelly, stå i köket och testa nya recept, dansa på Kipinä, catcha upp med gamla dansvänner och bjuda släkten på födelsedagskalas en vecka på förhand. Stod i köket hela söndagen och gjorde förrätt, två efterrätter (pannacotta och raw cake) och Emma kom och hjälpte mig med varmrätten. Lite tungt men roligt, trivs så bra med att laga mat!
Hade en mysig bild på Nellsan också men den har försvunnit från mitt galleri :(((
 
Dessutom blev jag tipsad om ett sommarjobb av min chef från förra sommaren och jag ringde dit för att inom 30 sekunder bli bjuden på arbetsintervjuintervju. Stannade i Vasa till måndag för att åka på intervjun till Wärtsilä och var nog ganska nervös, för visste inte vad jobbet skulle gå ut på och hur jag skulle "sälja" mig själv. Jobbet verkade riktigt passligt utmanande inför i sommar (produktionsutveckling) och jag fick bli och vänta på samtal om jag fick det eller inte. Snällmamma hade köpt sushi och vi firade en lyckad arbetsintervju innan det var dags att ta tåget ner igen.
 
Efter en låång tågresa tillbaka till Helsingfors blev jag upphämtad av Vicke som äntligen kommit hem från Portugal och jag blev bjuden på hemmagjorda hamburgare och de nyaste konstigaste vitsarna tills jag somnade av skratt nästan. Nästa morgon var min lilla semester helt slut och jag åkte till skolan för att börja en ny period. MEN, jag fick det efterlängtade samtalet att de valt mig till sommarjobbet, så nästa sommar kommer spenderas i Vasa som förhoppningsvis blir somrigt och härligt!