All we do is brunch
Denna helg har också levererat matmässigt och sällskapsmässigt. Efter en låååång nattsömn efter fredagens fartfyllda kväll hade vi en supersatsad brunch hemma hos mej och Julia med Aaltotjejerna. Bordet blev fyllt med allt man kan önska sig: croissanter, plättar, mimosan, exotiska frukter, nutella... Vi satt runt bordet och ända tills klockan fyra och märkte plötsligt att dagen håller på att rusa förbi. Jag hann göra 3 fysikuppgifter och åka till gymmet på kvällen. Dessvärre stängde gymmet tidigare på lördagen, så fick göra min träning i speedad takt vilket resulterade i extrem muskelhandikapp idag... 
Det här var första gången jag åt färsk lichi-frukt. Man skalade den som ett ägg och så var konsistensen som en ögonglob, mjuk och squishy och hal. Men riktit god och fräch, svagt kokossmakande.
Minéa hade gjort rödbetshummus och marinerad rödlök som passade jättebra på rågbröd.
Idag föreslog Minéa att vi skulle ta en promenad när vädret var ca finaste någonsin (full solsken och ingen vind). Jag letade fram mina solglasögon och tog Julia med mig och vi hade träffis på gården (så kul att bo i husen mittemot varandra!). Vi gick ut på isen och tänkte att vi skulle gå till Café Regatta i Tölö. Det var en ganska ambitiös plan, men fram kom vi efter 1h och 40 min. Skönt med en ordentlig gålänk i fina vyer och stundvis var det jättevarmt också. Kön till cafét var över 1h lång (alla hade planerat samma som vi denna söndag) så vi styrde stegen till en matbutik för att köpa egen matsäck. Vi sneakade oss tillbaka till caféts uteservering och satt där i solen och mumsade på smoothie, croissant och chips. Tröttheten tog över så vi tog istället buss och metro hem, men samlade ändå på oss 2 km gång där emellan. Skulle egentligen ha åkt och dansat ikväll på en efterlängtad lektion men det kändes inte lockande att lämna hemmet samma minut jag kom in och behöva åka till andra sidan helsingfors igen, så jag tog en lång varm dusch och åt tomatsoppa istället. Ei huono.